Wednesday 21 May 2014

Owl greetings


 
 
 
 
Today I have yet another card to share with you and this week a cute owl takes center stage on my card. I adore the owl from Bigz Die - Owl #2 and I know I'll be returning to it frequently.
 
 
The first step was to diecut all the pieces of the owl using various matching patterned papers. I then handstitched along the edges of the owl's body, beak and wings before assembling the bird.
 
Since the owl is fairly busy in itself I decided to only decorate the card and the owl slightly: I added a long strip of patterned paper with the sentiment on it and accented the sentiment with a single enamel dot.
 
For the background I simply ran the card through my big shot using the basket weave embossing folder from the Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Basket Weave & Honeycomb Set  giving the card some texture without stealing the attention from the owl.

 
In order to give the eyes more life I drew some light spots on the black of the eyes. Once the white pen had dried, I lacquered the pupils which added further life to the owl's eyes.
 
Supply list:
Embroidery thread
Enamel dot (Prima)
Patterned paper: Jillibean Soup
Cardstock
3d lacquer
White pen
 
 
---o---
 
I dag har jeg endnu et kort at dele med jer, og denne gang er det en nuttet ugle, der er i centrum for kortet. Jeg synes, at Bigz Die - Owl #2 uglen er vildt nuttet, og jeg ved, at jeg kommer til at vende tilbage til den ofte.
 
Første skridt var at udstanse alle delene til uglen i matchende mønstrede papirer. Herefter syede jeg langs kanterne på uglens krop, næb og vinger, før jeg samlede fuglen.
 
Da uglen i sig selv var ret spraglet nøjedes jeg med at tilføje ganske få andre dekorationer: En lang strimmel mønstret papir med kortets tekst samt en enkelt enamel dot.
 
Selve kortbasen drønede jeg igennem min big shot med kurveflet embossing folderen fra Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Basket Weave & Honeycomb Set  hvilket gav kortet noget struktur uden at fjerne opmærksomheden fra uglen.
 
For at give uglens øjne lidt liv tegnede jeg lidt detaljer med en hvid pen, og da den var tør, gav jeg begge pupiller 3d lak, hvilket gav øjnene endnu mere liv.
 
Ingredienser: 
Broderigarn
Enamel dot (Prima)
Mønstret papir: Jillibean Soup
Karton
3d lak
Hvid pen
 


1 comment:

  1. Your owl is darling! Love all the stitching. I have added this Die to my ever growing want list :) TFS.

    ReplyDelete